tisdag 20 juli 2010

Tråktisdag

Tisdagar är utan tvekan den värsta dagen på veckan. Särskilt tisdagsmorgnar. Fast, jag har bara en vecka kvar att jobba innan jag åker till Grekland. Jippie! Ska bli så sjukt skönt att bara få vara ledig en vecka, och bada och sola och äta god mat.

Jag har aldrig mått sämre i magen än vad jag gör just nu. Varje morgon vaknar jag med kramper utan dess like. Ibland gör det så ont att jag bara vill skrika rakt ut. Jag vet inte vad det är, i vanliga fall får jag mer problem när jag är stressad, och just nu är jag ju faktiskt ganska lugn. Jag har rutiner, gör samma sak varje dag. Fast jag är lite halvt trött på livet, det kanske spelar in.

På jobbet sysselsätter jag mig med att läsa Harry Potter och leta efter nya saker till mitt nya rum. Lite svårt att leta ordentligt när man inte vet hur det ser ut dock. Men jag är ganska säker på att jag vill ha en sänggavel, om jag har råd och plats.

Det är lite höst i luften. Jag och Christian kan sova på övervåningen igen och när vinden blåser in från den öppna balkongdörren så fryser man faktiskt lite. Det är mysigt, men lite sorgligt för jag vill inte att sommaren ska ta slut. Jag har fått nog av snö för alltid, tror jag.

Inga kommentarer: