onsdag 7 juli 2010

Jobbsommar

Mest så jobbar jag. Artikelnummer flyger runt i huvudet på mig och det är så varmt att jag mår dåligt av att sitta ute på lunchen.

Igår var det första semifinalen. Jag såg den halvslumrande och skrek oengagerat när det blev mål (fast det första från Holland var fint). Gick till mitt sommarhem (Christians hus) och somnade med lampan tänd för jag var lite rädd att vara ensam. Blev väckt mitt i natten och var arg som ett bi. Smällde i dörrar och skämde ut mig. Jag är inte alls bra på att vara trött. Jag är inte arg jätteofta, men när jag blir störd medan jag försöker sova så vaknar monstret. Idag är jag så trött att jag knappt kan se rakt.

Blir ledsen för att alla åker iväg och gör roliga saker, och lämnar mig med ångest. Fast sen tänker jag att jag är bortskämd och måste sluta upp att bli så upprörd för småsaker, för egentligen så har jag det ju ganska bra.

1 kommentar:

Teresa sa...

Det är bra att veta att jag inte har förolämpat dig! Den här sommaren har det visat sig att jag tydligen uttrycker mig klumpigt, med tanke på hur många som blir sura när jag skämtar. Lite jobbigt att behöva tänka på sånt, tycker jag.

Jobbet är den perfekta ursäkten. Det är också det enda som är perfekt med jobbet (i alla fall mitt).

Hördu, det är nog fullt normalt det där med piece of cake. Den här ordverifieringen är 'reggerag'. Låter som 'reggae-ragg'. Hah!