måndag 8 augusti 2011

I've got a perfect body, but sometimes I forget

Har haft en så himla bra helg i Hölick. Klämt in allt man gör där på två dagar. Plockat kantareller, plockat blåbär, grillat, myst framför brasan, gått till campingen, tagit en promenad runt Hölick och till slut solat. Jag säger till slut eftersom det krävdes viss övertalning att få ner mig på stranden. Varför? För att jag tyckte att jag var lite för tjock för att visa mig i bikini. Herregud, vad larvigt! Jag är så sanslöst trött på allt som har med vikt och kroppsångest att göra. Jag är också trött på egoboost och att älska dig själv. Orkar inte med mer tips på hur man ska tänka för att älska sin kropp. Spyr bara jag tänker på LCHF, GI och barnmatsdieter. Det är bara så otroligt onödigt alltihop. Önskar att vi bara kunde släppa det, sluta göra en grej av det, inte tänka på att varken hata eller älska sin kropp. Vill inte acceptera den eller försöka förändra den. Vill bara att kroppen ska finnas till. Typ som de inre organen, den kan finnas där och göra sitt jobb. Det räcker så för jag orkar inte längre tänka på min kropp.

Inga kommentarer: