fredag 12 augusti 2011

Mamma upptäcker Blocket

Mamma ska köpa ett löpband. För att kunna träna samtidigt som hon plöjer den enorma Grey's Anatomy-boxen hon fick av pappa i julklapp men som han aldrig vill titta på vilket gör att hon aldrig kan titta på, så hur hon tänker att det ska förbättras med ett löpband vet jag inte, men hur som helst deklarerade hon häromdagen att hon ska köpa ett sådant. Ett löpband är ganska dyrt, men när mamma pratade med sin kollega om det stundande köpet fick hon tipset att kolla på Blocket. Och what do ya know, det fanns ju massor med löpband på Blocket, för bara 500kr! Detta berättade mamma upphetsat för oss i bilen på väg hem från Maxi i onsdags. Mamma blev så glad över detta fynd att hon bestämde sig för att kolla runt lite mer på Blocket, för att liksom se om det fanns andra saker hon ville ha, begagnat och billigt. Tänka er mammas glädje när hon hittade trädgårdsmöbler (Per, de var nästan helt OANVÄNDA, och JÄTTEBILLIGA!), servisen Berså (fast, de fanns bara som hela serviser, inte bara enstaka tallrikar eller koppar, men ändå Per, de var ju JÄTTEBILLIGA), och en hel massa andra saker också (Per, det finns ju ingen anledning att köpa saker nytt nu, eftersom BLOCKET finns!!!!!!!).

Så, året är 2011, min mamma är 54 år gammal och hon har upptäckt Blocket. Fint, tycker jag.

1 kommentar:

Teresa sa...

Du har en ung mamma. Och då har jag ändå räknat bort åldersskillnaden mellan dig och mig.

Jag skulle också vilja köpa ett löpband på Blocket. Jättebilligt! Men eftersom jag har lite fobi för begagnade grejer så lär inte det hända inom det närmaste livet. Hoppas din mamma hittar ett bra och billigt löpband, dock!

Har du förresten jobbat klart nu? Jag har en dag kvar: i morgon. Sen jäklar, sen är det bara en vecka kvar till praktiken.