onsdag 31 augusti 2011

Uppis igen

Så, jag är tillbaka i Uppsala för en ny termin. Efter allt krångel med lärarprogrammet fick jag till slut nog och valde att fortstätta på Språkvetarprogrammet, ta examen och sedan lägga till en utbildning på 90hp som faktiskt borde göra mig till lärare ändå, så det känns rätt bra. Vad som inte känns så bra, eller i alla fall hysteriskt otäckt är att jag i höst ska skriva C-uppsats. Hjälp! Jag har valt till en kurs i samhäll som handlar om dystopiska/utopiska samhällen. Den går i princip ut på att läsa böcker på detta tema (alltså, romaner) och dessutom får man skriva först sidan i en egen dystopisk bok! Låter ju hur kul som helst. I alla fall så tänker jag att jag vill skriva min uppsats på detta tema också. Kanske något om hur populär genren har blivit på senare år, men jag vet inte riktigt. Har ni några idéer? Man får skriva något om genren som helhet, eller om en speciell roman eller något annat som har med det att göra. Hjälp mig!

Känns bra att vara tillbaka i Uppsala annars. Kul att fixa lite i lägenheten. Har ju nyinflyttade vänner här också, varav en bor en våning ovanför mig. Yay!


1 kommentar:

Teresa sa...

Det var kul att träffas idag! Kom du hem med alla tunga grejer?

Vi kanske kan träffas nån mer gång i höst när jag inte är trött och har ont i halsen? Känner att jag kanske inte var på topp idag. Hoppas ni har kul i kväll!