lördag 28 januari 2012

Åhåjaja

Helt plötsligt fick jag ett mycket upptaget liv. Har danska- eller norskalektioner mest varje dag, och just den här veckan har jag dessutom haft ett liv utanför skolan också. I måndags var jag och supershoppade med Maja. Kan inte komma ihåg senast jag köpte så mycket grejer. Det var mest saker som jag har tänkt på att jag behöver ända sedan vi flyttade in i lägenheten, men liksom inte kommit mig för att köpa. Som en sil, en stavmixer och en hylla till duschen. Plus en massa mer grejer, till exempel träningskläder! För efter att vi hade varit på stan så gick (hrm, åkte buss) Maja och jag till Friskis & Svettis (the horror!) och skaffade oss varsitt träningskort. Känns ju lite som att gå med i en sekt när man står där och betalar, och ser genom fönstret in till gympasalen hur en kille med en blond mowhawk med långt hår i nacken och med rosa slingor leder ett gympapass med mer energi än jag någonsin sett en människa ha och ett ansiktsuttryck av ren eufori. Som att han ser Jesus i taket på gympasalen, typ. Men, vi ska inte gå på gympa eftersom det är lite för creepy. Vi ska istället gå på yoga, kickboxas lite och gymma då och då.

I tisdags var jag i Stockholm med Teresa. Vi hade en enda anledning att åka dit: Sci-fi-bokhandeln. Jag dog därinne typ. Världens bästa ställe. Hade jag inte varit så kissnödig att jag nästan dog hade jag stannat där i fyra timmar tror jag. Fick med mig fyra böcker hem (valde noggrant) och har nu bara en endaste kvar att läsa. Blev lite besatt av att läsa igen nämligen, så det var i princip vad jag ägnade onsdagen åt. Läste en och en halv bok.

Och igår, då tog jag och Maja oss till gymmet. Ingen av oss visste riktigt hur man gjorde, så vi strövade runt lite och försökte se häftiga ut. Gjorde några halvdana situps och armhävningar innan vi vågade oss på maskinerna. Av döma av min träningsvärk idag så gick det i alla fall bra! Kändes riktigt skönt, och var faktiskt roligt också. Hoppas vi kommer iväg oftare, några gånger i veckan i alla fall!

Ikväll har jag varit ensam, Christian har varit och spelat fifa och gått ut med sina killkompisar. Jag har tittat på På Spåret, och sedan såg jag Breaking Dawn Part 1, som ingen har velat se med mig, så jag har fått vänta ett tag för att kunna se den ensam hemma i soffan. Herreguuud vilken USEL film! Jag hade ju inte direkt väntat mig något annat, men jag har så otroligt svårt för Kristen Stewart. Alltså, tillbringade helt allvarligt talat den största delen av filmen med att se ut genom fönstret för att jag tyckte att det var så genant att titta på när hon och Pattinson ska pussas och båda ser ut som att de ska kräkas typ (konstigt eftersom de ju verkar vara kära på riktigt...). Nej fy. Det enda som var bra var att hon faktiskt såg sjuk ut på riktigt, bra CGI (fast bara på henne, inte på vargarna). Och den allra, allra sista scenen gillade jag också.

Nej, nu ska jag slå ihop datorn och läsa några sidor. Imorn kommer mamma och pappa och hälsar på en stund, och på kvällen ska jag spela spel! 

1 kommentar:

Jenny sa...

Å, den där bokhandeln lät ju inte helt fel! Glöm inte för guds skull att ta med de där böckerna då när du åker hem i helgen!