måndag 16 januari 2012

Golden Globes

Inatt stannar jag uppe för att se Golden Globes. Kanske den roligaste galan av alla - både TV och film! Plus Ricky Gervais förstås, för även om jag förra året tyckte att hans elakheter var lite väl pinsamma så är det ju ändå spännande att se vad han tänker hitta på inatt.

I bästa film-kategorin har jag bara sett en film (Niceville), så är inte så otroligt intresserad av det just nu. När Oscarsnomineringarna släpps ska jag se till att se alla, men ikväll tycker jag att det ska bli mest roligt med TV-kategorierna. Här är de jag vill ska vinna:


Best Television Series - Drama

Nominees:

"Boss" (2011)
"Game of Thrones" (2011) - MITT VAL
"Homeland" (2011)

Åh, svårt val det här, mellan GoT och Homeland. Jag såg alla avsnitt av Homeland på en vecka, och älskade det, men jag är så fruktansvärt kär i Game of Thrones (och längtar så att jag DÖR till 1:a april då säsong 2 drar igång), så kan inte annat än hoppas på att de får ta hem statyetten.

Best Television Series - Musical or Comedy

Nominees:

"Enlightened" (2011) - MITT VAL
"Episodes" (2011)
"Glee" (2009)
"New Girl" (2011)

Alltså, Glee är det enda jag har sett ordentligt, och det är ju faktiskt inte särskilt bra. Har sett några avsnitt av Episodes dock, och det var skojigt, så väljer den.

Best Mini-Series or Motion Picture Made for Television

Nominees:

Cinema Verite (2011) (TV)
"Downton Abbey" (2010) - MITT VAL
"The Hour" (2011)
Too Big to Fail (2011) (TV)

Haha, som om det ens fanns någon tvekan här? Downton Abbey FTW!

Best Performance by an Actor in a Television Series - Drama

Nominees:

Damian Lewis for "Homeland" (2011) - MITT VAL

Åh, Damian Lewis var SÅ bra i Homeland. Han måste bara vinna.

Best Performance by an Actress in a Television Series - Drama

Nominees:

Claire Danes for "Homeland" (2011) - MITT VAL
Callie Thorne for "Necessary Roughness" (2011)

Samma sak här, i mitt huvud heter inte hon inte ens Claire Danes längre, hon ÄR Carrie Mathison.

Best Performance by an Actor in a Television Series - Musical or Comedy

Nominees:

Thomas Jane for "Hung" (2009)
Matt LeBlanc for "Episodes" (2011)

Tycker att Johnny kan få vinna något också nån gång, i vanliga fall tar ju bara Jim Parsons hem allt.

Best Performance by an Actress in a Television Series - Musical or Comedy

Nominees:

Tina Fey for "30 Rock" (2006)
Amy Poehler for "Parks and Recreation" (2009)

Här kan jag faktiskt inte välja. Har knappt sett någon av serierna.

Best Performance by an Actor in a Mini-Series or a Motion Picture Made for Television

Nominees:

Hugh Bonneville for "Downton Abbey" (2010) - MITT VAL
Idris Elba for "Luther" (2010)
Bill Nighy for Page Eight (2011) (TV)
Dominic West for "The Hour" (2011)

Klart Earlen of Grantham ska vinna!

Best Performance by an Actress in a Mini-Series or a Motion Picture Made for Television

Nominees:

Diane Lane for Cinema Verite (2011) (TV)
Elizabeth McGovern for "Downton Abbey" (2010) - MITT VAL
Kate Winslet for "Mildred Pierce" (2011)

Hehe, känns som att jag favoriserar lite... egentligen är jag inget fan av McGovern, eller i alla fall inte av hennes karaktär, men jag älskar ju Downton. Gillade faktiskt Romola Garai i The Hour också, men har fortfarande inte sett klart hela serien så den här ronden får gå till McGovern.

Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Series, Mini-Series or Motion Picture Made for Television

Nominees:

Peter Dinklage for "Game of Thrones" (2011) - MITT VAL
Tim Robbins for Cinema Verite (2011) (TV)
Eric Stonestreet for "Modern Family" (2009)

JA JA JA, VÄRLDENS BÄSTA KARAKTÄR!

Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Series, Mini-Series or Motion Picture Made for Television

Nominees:

Maggie Smith for "Downton Abbey" (2010) - MITT VAL
Evan Rachel Wood for "Mildred Pierce" (2011)

Haha, ytterligare en självklarhet. Hon är ju faktiskt ganska bäst!



Nej, nu börjar det!

Inga kommentarer: