onsdag 27 juli 2011

Öppet brev till Eric Saade

Kära Eric,

Jag skriver till dig för att berätta några saker som jag har tänkt på och som du kan ta med dig i framtiden. Eric, du är inte bra på det du gör. Du är inte en världsstjärna. När man sjunger på Kronprinsessans födelsedag avslutar man inte med att säga "Du är lika sjukt snygg som vanligt idag". Det är inte charmigt. Det är töntigt och lite vidrigt. Och när man besöker Allsång på Skansen, då är man trevlig. Man ser inte föraktfullt på de som försöker sjunga med i allsången. Man lär sig texten till den allsång man har valt. Och man försöker inte göra en aukustisk version av tidernas kanske sämsta låt, särskilt inte när man inte kan sjunga. För jag är ledsen att säga det Eric, men du är ju nästintill tondöv. Och snälla Eric, kan du ta av dig hatten? Och skinnjackan? Och hansken? Framför allt handsken på ena handen. För du är ju inte nästa Michael Jackson, hur mycket du än tror det och önskar det. Du är bara en vilsen liten pojke som döljer sin hemska röst bakom mörka lockar, hemsk attityd och fruktansvärda scenkläder. Jag tycker att du borde ge upp din musikkarriär. Skaffa ett annat jobb istället. Ett där det är ok att se ner på alla, klä sig enbart i Ed Hardy och bara vara allmänt vidrig.

Vänligen
Sofia Emanuelsson

Vidriga Eric Saade. Bildkälla.

Blä. Bildkälla.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sjunga kan han inte, men killen är ju oerhört snygg + att jag gillade hans klädsel igår.Förresten hur många av dagens sk "popstjärnor" kan egentligen sjunga??

Teresa sa...

Jag håller med dig, Sofia.

Ordverifiering: cowns. Som i cows. Eller clowns. Whatever better suits the sammanhang.

Sofia sa...

Anonym: Jag tycker fortfarande att om man ska vara popstjärna så ska man kunna sjunga. Punkt.

Teresa: Clowns, nu när vi pratar om Saade...

sara sa...

haha jätteroligt! bilderna ovan var också roliga, särskilt koftkatten. Jag har en grym link som jag måste skicka till dig btw! hang on kram

Sanna sa...

22 år sa du? Hmm...

Du sjunker till en betydligt lägre nivå här måste jag säga!

OK, grabben tror sig definitivt vara bättre än vad han är men vad hjälper det att påstå att han är "vidrig?"

Låt pojken hålla på, han skadar ju ingen direkt :)

Sköt du ditt och låt honom sköta sitt!