måndag 4 juli 2011

Saker jag gillar just nu

- Game of Thrones. Eller, gillar är inte starkt nog. ÄLSKAR. AVGUDAR. Typ bästa serien någonsin. Förstår inte hur jag ska kunna vänta ett helt år på en ny säsong! Kanske skulle läsa böckerna... fast nej, för första gången någonsin vill jag inte läsa böckerna på grund av rädsla att förstöra den här fantastiska, oförutsägbara serien.

- True Blood. Ja, tur att man har en annan bra HBO-serie att titta på under sommaren i alla fall. Första avsnittet började minst sagt konstigt, men det blev bättre och ikväll ska jag se andra avsnittet tänkte jag.

- One Day av David Nicholls. Så himla bra bok. Och filmen (som kommer i augusti) verkar bli alldeles underbar den också. Skiter i vad folk säger, jag gillar fortfarande Anne Hathaway och jag tror visst att hon kan göra en brittisk accent.

 - Christian. Han är ju ingen sak egentligen, men han fick vara med ändå.

- The Amazing Race. Peter och jag började titta på säsong 17 igår, och om han har tittat utan mig igår eller idag kommer jag att bli väldigt arg.

- Annika Marklund. Jag älskar hennes blogg och jag älskar hennes katter och jag skulle vilja se ut som hon.

- Mitt nya yrkesval. Har sökt in på lärarprogrammet till hösten! Jag ska bli lärare! Hjälp. Fast det är långtifrån säkert än. För det första kan jag inte gå om jag inte får tillgodoräkna mig i princip ALLT jag har läst hittills. För det andra var den sen anmälning. Så, vi får se. Men jag hoppas så att det funkar, för jag vill verkligen göra det här.

- Böcker. Liksom, bara generellt böcker. Har läst som en tok de senaste veckorna, och livet känns liksom lite bättre bara för det.

- Snus.

- Min maskeradfest. För första gången på väldigt, väldigt länge så ska jag ha födelsedagskalas. Blir maskerad hemma hos mig på lördag. Jag ska vara Batman och det blir tävling om bäst utklädnad.

- Min födelsedag. För jag fyller faktisk 23 år idag. Det är trevligt att fylla år tycker jag. Har fått Burger King till lunch, och ikväll får jag både välja mat och äta tårta (och förhoppningsvis öppna ett paket).

2 kommentarer:

Teresa sa...

Nice med maskerad! Det är roligt med utklädnader. På en maskerad jag gick på för nåt år sen så var det en tjej som hade klätt ut sig till en lövhög. Mycket kreativt (och roligt!).

Håller tummarna för att du kommer in på lärarprogrammet! Innebär det dock att du hoppar/har hoppat av språkvetarprogrammet?

Teresa sa...

Hur gick det med Lennon egentligen? Mår han bättre?

(Och jag kom på i dag - två dagar efteråt - att du kanske är klar på programmet redan? Eller?)