söndag 20 november 2011

Önskelista!

Nä, hörrni, det är ju faktiskt bara drygt en månad kvar till jul! Tror att det är dags att börja så smått på önskelistan. Som vanligt har säkert mamma redan köpt allt, men som tur är har jag ju tre syskon och en pojkvän som kanske också vill ge mig en present, så lika bra att ge dem lite tips!

  • Böcker. T.ex. dessa (länken går till adlibris - kolla vad lätt jag gör det för er!):
  • Kokböcker. Vår Kokbok vill jag gärna ha, eller en bra italiensk kokbok med mycket pasta!
  • Fina sängkläder för två, eftersom jag och Christian inte har några som matchar. Gärna med ett lakan till en 140 säng också, som matchar.
  • Tavlor! Är väldigt sugen på tavlor på bokomslag till böcker jag gillar. På allposters.se har de en del. Kolla här. Tycker att både Catcher in the Rye och To Kill a Mockingbird är jättefina. To the Lighthouse är också hur fin som helst, men jag har ju tyvärr inte läst boken än så känns lite skumt att sätta upp den på väggen liksom. Önskar att det fanns en fin på The Handmaid's Tale av Margaret Atwood, som jag precis läste och ÄLSKADE. Har letat överallt i Uppsala, men verkar inte vara en populär grej, det här med posters på bokomslag. Annars vet jag att British Library har en hel del i deras giftshop, i fall det skulle vara så att någon jag känner bor i London och har bra smak.....
  • En fin halsduk. Tjock och varm. Kanske grön, eller senapsgul, eller orange, eller vinröd, eller någon annan fin färg!
  • Vaser. Äger inte en enda vas. Skulle vara bra att ha åtminstone en.
  • Andra fina prydnadsgrejer till hemmet. Typ ljusstakar & lyktor, kuddar till soffan (något som matchar blått, grönt, och lila), kanske blommor också (som är lätta att sköta om!).
  • Downton Abbey säsong 2 på DVD.
Så, nu har jag lite slut på idéer. Om jag kommer på något mer så får jag fylla på listan!

Nu ska jag laga tacos.

1 kommentar:

Teresa sa...

Den är bra, The Handmaid's Tale! Jag gillade den också. Vad roliga grejer du önskar dig, allting låter jättekul (eller fint)!

Hördu. Det här med att träffas, alltså... Det går inte så bra. Kanske söndagen den 4:e december? Eller är du upptagen då? Du kan väl kolla upp saken lite och återkomma. Vore onekligen kul att träffas innan du sticker hem för terminen.