måndag 19 mars 2012

Min helg 2

Efter förra helgens aktiviteter var det som att luften gick ur mig, totalt. Den här veckan har varit tråkigare än de där långfredagarna när mamma var liten då allt man fick göra var att sitta på en pinnstol hela dagen, stirra in i väggen och gråta över att Jesus är död.

Både jag och Christian har varit så uttråkade den här veckan att vi liksom mest har suttit i soffan, stirrat på varandra och utvecklat hemska sitta-i-soffan-12-timmar-i-sträck-eksem. På ett ungefär.

I torsdags tog vi oss i alla fall ut för att gå på bio. Eftersom alla filmer på bio just nu verkar suga så valde vi den enda som var producerad av Disney och inte var animerad, alltså John Carter. Jag är fortfarande lite halvt chockad över att jag betalade 125kr för att se en film som jag och Peter har hånat i flera veckor nu genom att härma hjältinnans extremt överdrivna fråga i trailern på tv: "You are John Carter of eeeeaaaaaarth?", men det gjorde jag i alla fall, och filmen var faktiskt rätt okej. Tio gånger bättre än Avatar, men det är i och för sig inte så svårt att vara bättre än Avatar.

Sen har fredag, lördag och söndag passerat utan en enda minnesvärd händelse. Både jag och Christian har varit lite sjuka, och det gjorde ju inte saken bättre. Men imorn är en ny vecka, och den kommer att bli awesome eftersom jag ska hem till helgen för att gå på The Hunger Games!!! Ja, tre utropstecken är acceptabelt här, för som jag har längtat!

Nu ska jag sova snart, men först ska ni, min nya vana trogen, få se en bild som sammanfattar denna underbara helg.

Inga kommentarer: