lördag 31 mars 2012

Hemtenta

Sitter i skolan och försöker skriva hemtenta. Går sådär. Det är inte en enda människa här. Antar att andra människor har ett liv, eller så är de smarta nog att skriva hemtentan innan helgen.

Den här veckan har varit ett enda stort virrvarr av plugg. Har haft lektioner varje dag, extremt ovanligt. Vad som är ännu mer ovanligt är att jag har gått på alla lektioner. Jag har börjat två nya kurser, Språksociologi och Presentationsteknik. Den senare är en obligatorisk kurs inom Språkvetarprogrammet som jag har dödsångest för, eftersom det i princip är en retorikkurs där man ska hålla tal, och bli inspelad och grejer. Herregud vad hemskt. Annars har jag en miljon olika uppgifter utöver hemtentan. Ska skriva en artikel till på måndag, ett tal till torsdag, en gruppuppgift till måndag också (fast den borde vara klar) och har ungefär en miljard sidor att läsa i typ en miljon olika böcker till alla olika kurser. Jag är så stressad att jag inte riktigt vet vart jag är. Men, det ska väl ordna sig det här också.

Roligt att jag varenda gång jag håller på med ett stort skolarbete känner mig manad att skriva ett blogginlägg. För att pausa lite, tror jag.

Inga kommentarer: