måndag 12 mars 2012

Min helg

Eftersom jag har skaffat en iPhone så dokumenterar jag numera saker jag gör i bild. Tänkte därför att vi skulle ta en titt på min helg genom bilder. Skoj va?

Från torsdag till lördag myste jag mest med Lennon. Han sov i min säng alla nätterna, eftersom han älskar mig mest (och för att jag alltid har ett vattenglas stående på nattduksbordet till honom).

Jag försökte ta en fin bild på oss tillsammans, men han verkade inte tycka att det var så roligt...

Mamma myste också med Lennon (fast på just den här bilden ser det ju ut som att hon stryper honom?)

På lördagen var vi och firade Moa en kort stund, och sedan tittade vi på melodifestivalen, men det har jag inga bilder från. Däremot tog jag en hel del bilder på söndagen när Christian tvingade ut mig på en pimpla/åka långfärdsskridskor/grilla korv-utflykt tillsammans med Lukas, Maja och Simon. Här håller Lukas på att fixa fiskespöt till pimplingen.


Lukas ordnade en fin brasa, men jag fick mest bara rök i ögonen och mina kläder luktar fortfarande extremt mycket rök.


Lukas och Maja hade sina hundar med sig. Här är Madicken. Jag tillbringade största delen av dagen med att kasta stenar åt henne. Första hunden jag träffat som hellre hämtar stenar än grenar.

Christian tvingade med mig ut på isen, men bara en kort stund eftersom jag var övertygad om att jag skulle ramla genom isen och dö. Det gjorde jag inte, men ni ser ju att isen är helt sprucken och läskig.

Och här är Madicken och Lukas hund Charlie tillsammans. Försökte få ett kort på Charlie när han inte satt i buren i bilen, men det var omöjligt eftersom hunden vägrade stå still.


Och det var min helg, på ett ungefär! Åt middag hos Christians föräldrar på kvällen, och sedan sov vi där eftersom vi båda var för trötta för att åka tillbaka till Uppsala (Christian somnade klockan åtta...). Är i alla fall hemma nu, och förbereder mig för en vecka med rätt mycket plugg, har en hel del att ta igen.

1 kommentar:

Teresa sa...

Oj, vad mycket du har hunnit med! Bilden på dig och Lennon var ju jätterolig...