onsdag 10 november 2010

Gråtfest

Jag prenumererar på mejl från tv.com, och den här veckan hade de en artikel om avsnitt av TV-serier som alltid får en att gråta. Jag blev inspirerad, och tänkte göra en likadan lista.

Grey's Anatomy - Now or Never (2)
Det här är det sista avsnittet av säsong 5 av Grey's Anatomy, och aldrig har ett avsnitt av en TV-serie gjort mig lika chockad. Jag kommer ihåg att jag skrek högt under 007-stunden och att jag sedan grät som en galning (förstås).



The Office - Niagra, Pt.2
Jim och Pams bröllop är definitivt det bästa tv-bröllopet någonsin. Grät väl kanske en miljard glädjetårar (och gör fortfarande varje gång jag ser klippet)




The Office (BBC) - Christmas special, pt. 2
Återigen, kan inte få nog av kontorsnisse - receptionist-kärlek. Tror faktiskt att Dawn och Tim tar hem priset för bästa gråtframkallare, framför Jim och Pam.



The O.C. - The Graduates
Marissa dör, och även om hon var skitdryg oftast så var det här plågsamt sorgligt.



The O.C. - The end is not near, it's here
Jag vet att många tycker att serien dog med Marissa, men jag älskar den här avslutningen. Lyckliga slut = tårfest för min del.



Buffy the Vampire Slayer - Seeing Red & Chosen
Fy satan vad jag grinade när Tara dog. Och när Spike dog. Fy satan alltså.
(kunde inte hitta de riktiga klippen, det är bara fan-grejer på youtube)





Friends - The Last One
Men hörni, här krävs ju faktiskt inte ens en förklaring.



True Blood - I will rise up
Åh, jag gillade ju Godric! Hemskt, hemskt sorgligt.



Spin City - Goodbye (2)
Alltså, i slutet, när Michael J. Fox kommer ut. Herregud alltså. Spin City är för övrigt en av mina absoluta favorit sitcoms (Sara, kommer du ihåg chocolate Jesus?).



Cold Feet - de två sista avsnitten
Jag avslutar med det absolut sorgligaste. Alltså, varför i helvete gjorde de så här? Det är ju verkligen så fruktansvärt jävla sorgligt att jag bryter ihop bara jag tänker på det.






Nej. Fyfan. Bra sätt att tillbringa kvällen på. Lär väl gråta mig själv till sömns. Ni som kollar lika mycket tv som jag (Jenny och Teresa), gör gärna en egen lista på sorgliga stunder i era bloggar!

2 kommentarer:

Teresa sa...

Alltså! Nån hejd får det väl vara på det hela ... Jag grinar ju för allt, jag grinade till och med när jag såg på bröllopet i 'The Office'-klippet, och jag följer inte ens 'The Office'!

Jag kan däremot göra en lista på vilka serier jag inte kan titta på utan att börja grina ... Det blir också rätt många.

Mia sa...

Mycket bra lista, jag ser många serier men du och Jenny slår mig ändå med hästlängder..

Orkar inte göra en egen lista men en som skulle få en hedersplats på min är slutet av Dawsons creek, Jen's tal till sin dotter. Jag gråter varje gång jag ser det.