torsdag 18 november 2010

HP

Igår såg jag Harry Potter and the Deathly Hallows. Det var premiär igår, och salongen var fullsatt. Fem minuter in i filmen tittade jag och Malva på varandra och insåg att det här skulle bli en jävligt jobbig upplevelse. För, det är ju något fel på folk på bio. Varje gång Ron sa ett ord så skrattade folk så att de höll på att trilla av stolen. Till och med när han var jättearg på Harry och lämnade honom och Hermione i skogen. Folk var helt hysteriska. De var så till sig att man nästan kunde höra hur de fick gåshud när Harry kom till sina föräldrars grav. Det var lite som när jag var 6 år, hade slutat vara rädd för jultomten och han äntligen kom in genom dörren. Förtjusning utan dess like liksom. När filmen var slut så skrek de "NOOOOOOOOO". Jag skojar inte.

Det var tråkigt att alla var så dryga, för jag gillade filmen annars. Jag tycker att det är bra att de delade upp den i två, för annars hade de missat alldeles för mycket från boken.

Imorn har jag tenta. Klockan åtta på morgonen. Det är det jobbigaste med att ha tenta imorn, att den är så satans tidigt. Vet inte hur det kommer gå heller. Jag har knappt pluggat alls, men å andra sidan vet jag inte hur mycket det skulle hjälpa om jag hade gjort det heller.

Hel apropå ingenting, jag hittade en bild som jag tog precis innan jag gick och klippte mig för nån månad sedan. Det är sjukt hur snabbt man vänjer sig vid kort hår, och hur snabbt man glömmer hur långt håret faktiskt var innan.

Läskig tjej på bilden för övrigt...

1 kommentar:

Malva sa...

HAHAHAHAHA! Sådär såg du ju inte ut! HAHA! Mardrömmar. När jag såg bilden innan jag hade läst texten så trodde jag att du typ hade något moppliknande på huvudet. Eller en konstig peruk.