tisdag 2 november 2010

Hemma, tillbaka och redan helt slut

Jag har haft en väldigt bra helg med min familj. Känns som att det var väldigt länge sedan vi var hemma allihopa samtidigt, så det var mysigt. Avkopplande också, eftersom jag valde att strunta i plugg och ångest den här helgen. Desto jobbigare var det då att komma tillbaka till en hel hög med artiklar och böcker som ska läsas.

Ägnade gårdagseftermiddagen åt att läsa typ en miljon artiklar om indianer och latinos. Det var förvisso rätt intressant, men det finns ju ändå roligare saker man kan göra. Sedan läste jag igenom alla uppsatser som de i min writing-grupp hade skrivit och tittade extra noga på en av dem. Jag hann också med att hänga upp alla tavlor jag fick med mig hem. Det blev väldigt mysigt (fast jag hade inga bra snören att hänga upp dem i så det fick bli typ 1,5 cm vita bomullsband, ser lite underligt ut). Efter det cyklade jag till Folkes, handlade mat och lagade sedan kycklingwok åt mig och Christian. Vi tittade på de två avsnitten av The Event som jag hade missat och sedan läste jag 70 sidor i Nickel and Dimed.

Idag har jag varit i skolan i några timmar, sedan åkte jag hem och har läst ytterligare 100 sidor i ovan nämnda bok. Bara 50 kvar nu, sedan är det dags för Fast Food Nation. Båda ska vara utlästa till seminariet på torsdag, blir nog lite stressigt med tanke på att Kicki och Sara har bestämt sig för att idag är en perfekt dag att komma och besöka mig och Malva. Jättekul, men herregud, när ska jag hinna läsa? Får väl ta till supereffektiva Sofia och läsa hela dagen imorn.

På ett sätt gillar jag att jag har så mycket att göra. Tristessen hinner inte ikapp liksom. Fast, man blir ju så jävla trött. Därför ska jag nu sova i 20 minuter tills Malva slutar skolan och ringer, och sedan läsa klart resterande sidor i Nickel and Dimed.

1 kommentar:

Teresa sa...

Använd fisklina till att hänga upp tavlor! Fast inte grön, speciellt inte om du har vit tapet. Eller, jag tror det är fisklina ... Någon slags skittunn, praktiskt taget genomskinlig (men stark), tråd är det jag menar i alla fall.