tisdag 16 november 2010

Tjuvar och sånt

Det är rätt påfrestande att bo i korridor ibland, för tydligen har inte alla lika mycket vett i skallen. Förra veckan bakade jag en kladdkaka. Det var folk i köket samtidigt som jag bakade, så självklart erbjöd jag dem att smaka en bit. So far, so good. När jag gick och la mig samma kväll var ungefär halva kakan uppäten. När jag kom in i köket nästa dag var kakan slut. Alltså, allvarligt? Man äter väl inte upp en kaka som någon annan har bakat? Samma sak igår. Jag bakade en tigerkladdkaka den här gången (väldigt gott, för övrigt!) och erbjöd de två personerna som var i köket med mig att ta en bit. Imorse var det världens minsta lilla pyttebit kvar av kakan. Men, nu skojar ni väl? Det är ju så himla oartigt och konstigt bara. Det är inte att jag verkligen ville äta kakan, men den är ju min! Man kan väl åtminstone fråga innan man äter upp allt liksom. Väldigt irriterande.

På fredag har jag tenta och jag har nog aldrig varit mindre stressad för en tenta. Det är i social studies, och det kommer att vara fem diskussionsfrågor (som man dessutom får välja från åtta frågor) om vissa ämnen inom amerikanskt och brittiskt samhälle. Det är rätt intressant, men jag är ju faktiskt inte så duktig på samhälle och politik och sånt (eller snarare, inte så intresserad av), så vet inte riktigt varför jag är så lugn. Paniken kanske kommer.

Imorn ska jag på HP7. Är ganska excited, fast där vet jag inte riktigt heller varför, för jag gillar ju faktiskt inte Harry Potter-filmerna särskilt mycket.

Nu ska jag fortsätta att titta på Rebecca och Fiona på SVT Play.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rebecca & Fiona äger!
Vad tycker du om deras serie?
/T

Teresa sa...

Oh my god. Ohmygodohmygodohmygod. Det finns någon annan vars namn också börjar på T! Hur ska vi nu göra för att skilja oss åt?

(Skulle ju iofs kunna fortsätta logga in med mitt google-konto, men ... Vad händer om jag inte skulle orka göra det en vacker dag? Va?)

sara sa...

Men gud vilka idioter. Känner för att koka ihop en liten brygd innehållande typ en snorkråka och rå kycklinglever och lägga i deras yoghurt.