torsdag 22 september 2011

Att vänta på skåpfastsättarna

För två veckor sedan kom det upp en lapp om att alla lägenheter tydligen har skåp ovanför kylskåpen som sitter löst, och dessa ska sättas fast nu. "Var redo mellan 8 och 16 varje dag vecka 38 och 39". Man ba okej, det var ju asbra, väldigt specificerat och så. Ska alltså gå upp klockan åtta varje dag i två veckor och vara redo att ta emot skåpsnubbarna när som helst. Coolt. Ja, jag var lite irriterad över det här, så därför blev jag ganska nöjd när jag igår såg ytterligare en lapp att skåpfastsättarna (det stod verkligen så!) troligtvis skulle komma idag. Därför sitter jag här nu. Jag hade ju kunnat sova kvar och låta skåpfastsättarna göra sitt jobb, de har nyckel och allt, men risken är ju att jag skulle vakna av höga ljud utanför sovrumsdörren, glömma att de där människorna skulle komma och bli helt övertygad om att jag är på väg att bli mördad. Det skulle vara lite jobbigt. Så, klockan är 08.57 och jag har redan varit vaken en timme. Jaaaja, jag vet att det inte är ohyggligt tidigt för vanliga människor, men jag börjar inte förrän klockan 12 idag, så detta känns som ett absurt slöseri av värdefulla sömntimmar. Särskilt om skåpfastsättarna inte kommer. Och de lär de ju inte göra, bara för att jag sitter här och väntar.

Inga kommentarer: