torsdag 29 september 2011

Pucko

När jag var i Göteborg råkade jag få med mig Erics nyckelbricka hem, och idag gick jag upp till Ica för att posta ett brev med brickan i. Jag skulle handla också, och jag hade ingen väska med mig så jag postade brevet först så att jag skulle slippa bära runt på det (för det vägde så sjukt mycket... eller nåt). Hur som helst, nöjd och glad stod jag i kassan med mina riskakor (ny besatthet), men jag hade en distinkt känsla av att jag hade glömt någonting. Så gick det upp för mig. Frimärket. Jag skulle ju köpa ett frimärke till brevet, SOM JAG REDAN HADE POSTAT! Alltså, hade det varit ett vanligt brev hade det väl varit okej, men den där nyckelbrickan kändes rätt viktig. Fick lite panik, sprang ut till brevlådan för att se om jag typ kunde gräva upp brevet, men eftersom inkastet är typ 2 cm så var ju det en ganska dum idé. Ringde postens kundtjänst, men klockan var halv elva på kvällen, så det var ju också en hyfsat dum idé. Gjorde då som alla normala människor gör vid krissituationer: ringde mamma. Fast, klockan var som sagt halv elva, och mina föräldrar går ju typ och lägger sig vid sju nu för tiden, så jag ringde Peter för att kolla om det fanns någon chans att någon av dem var vaken. Tyvärr var det pappa som var vaken. Alltså, pappa är ju egentligen ganska snäll, men när man ställer en sån dum fråga till honom (för egentligen, hur skulle han kunna veta vad man gör när man har postat ett brev utan frimärke?) så kan man ju förvänta sig ett "men vafaaan" i luren. Så, ett "vafaan" förväntade jag mig, och ett "vafaan" fick jag. Inget annat att göra än gå hem och googla saken. Verkar som att brevet antingen kommer fram till Eric eller till mig i alla fall, eller så får jag betala en faktura på 6kr för frimärket. Ingen skada skedd verkar det som. Men ändå. Kanske det mest puckade jag gjort på väldigt länge.

3 kommentarer:

Teresa sa...

Ja, pappor brukar inte reagera så bra när de blir väckta (okej, det blev ju inte din, men typ) för att svara på konstiga frågor. Bra att de (Posten) inte bränner brevet i alla fall, utan att det går fram och tja, i värsta fall får du ju som sagt en faktura (och det kanske man kan stå ut med).

Jenny sa...

Hahahaha...väldigt roligt!

sara sa...

hahahahahahahahaha. Inte ditt misstag utan va-faaan-reaktionen. kram syster