tisdag 13 september 2011

Katia

Katia drar in över landet. Här i Uppsala klarar vi oss rätt bra hittills, men det är lite ruskigt ute. Ganska mysigt ändå. Igår såg jag att träden längs med Rackarbergsgatan har börjat ändra färg.

Jag är två veckor in på Engelska C nu. Jag är mycket ledig. Har två lektioner i veckan, kanske tre nån vecka, oftast måndag och fredag. Tisdag till torsdag är jag alltså oftast ledig, utan att vara ledig alls. Har c-uppsatsen hängande över mig och eftersom jag läser två litteraturkurser den här terminen har jag ungefär två böcker att läsa i veckan. Hade kanske varit bättre om jag hade haft lite fler lektioner, för herregud vad det är svårt att få en normal dygnsrytm när man är ledig så ofta. Får tvinga mig i säng vid två, och tvinga upp mig ur samma säng vid 12. Mår inte så bra av det, blir helt seg i huvudet.

På fredag åker jag till Göteborg. Vi ska på Erics inflyttningfest. Innan torsdag ska jag därför skriva uppsatsutkast (eller, bestämma mitt ämne helt i alla fall, och skriva nån sida om det), göra en creative assignment till utopia/dystopia-kursen om ett samhällsfenomen som jag stör mig på och hur jag skulle göra en satir på det (för vi läser Gulliver's Travels just nu), göra en close-reading på några scener ur Hamlet, läsa ut Gulliver's Travels och svara på frågor angående boken. Egentligen inte alls särskilt jobbiga uppgifter (förutom uppsatsgrejen eftersom allt som har med uppsatsen att göra ger mig megaångest), men känns övermäktigt när man har bomull i hela huvudet. Jaja. Alldeles strax ska jag sätta mig ner och fixa det här, och ska inte sluta förrän jag är klar med allt. Alldeles strax.

1 kommentar:

Teresa sa...

Samma uppgift som vi hade! Men visst är kursen kul? Läste du förresten Utopia? Det gjorde aldrig jag, som sagt. Så jävla trist bok (hoppas du håller med).

Förstår att du har mycket att göra, men jag är övertygad om att c-uppsatsen kommer att gå jättebra. Få inte panik, bara.