måndag 19 september 2011

Regn, och lite mer regn

Såg solen i fredags. Den var fin. Sedan dess har det mest regnat, hela tiden. Vi fick några timmar på lördag förmiddag i Göteborg då det var uppehåll, men med hotande läskiga moln på himlen. Jag är fruktansvärt förkyld dessutom. När jag vaknade i lördags var min röst borta. Alltså, helt väck. Vi var ju där för att ha inflyttningfest hos Eric, och sedan gå ut. Jag försökte vara så trevlig som möjligt på festen, men det är inte så jäkla lätt att vara social när man inte kan prata. Så, jag fick snällt stanna hemma när resten gick ut. Lite trist. Annars var det en bra resa, jag handlade till exempel sju böcker på en second hand-affär, för 35 spänn. Eric köpte 15 böcker, för 75 kronor. Det är ju helt sanslöst, 35 böcker (och många var inbundna) för samma pris som en sketen liten pocketbok.

Den här veckan måste jag sätta igång med min uppsats. Min handledare är otroligt hjälpsam, titt som tätt dyker det upp rekommendationer på artiklar (alla från The Guardian - bra tidning) och böcker på mailen, som jag kan kan ta hjälp av. Mitt ämne är fenomenet kring young adult dystopiska romaner. Tror inte att jag hade kunnat hitta ett roligare ämne att skriva min uppsats på, så jag är väldigt nöjd.

2 kommentarer:

Sara sa...

Vi läser bara Guardian i det här huset. Bästa.

Teresa sa...

Vem fick du som handledare? Daniel?