måndag 5 december 2011

Att få ut orden på papper

Känner mig äntligen piggare och är därför i skolan och skriver på uppsatsen. Åh, den gör mig så himla frustrerad. Inte för att jag inte vet vad jag ska skriva, utan för att jag gör det. Jag vet exakt vilka poänger jag vill ha med och vad jag ska ta upp. Det enda jag inte vet är hur dessa tankar ska kunna transformeras från min hjärna till tryckta ord på ett papper. Jag undrar om det har något att göra med att jag skriver på engelska. Att jag liksom tänker på svenska, men sedan när orden ska in i det där jäkla dokumentet så måste de på kuppen förvandlas till engelska, och då tar det stopp.

Hur som helst, förstår ni att det bara är tre veckor kvar till jul? Vart tog den här terminen vägen? Nu har jag bara några sidor kvar på uppsatsen, sedan en endaste liten lektion kvar nästa onsdag, och sedan tänker jag ta jullov. Yay!

Tillbaka till fan fiction och crossover fiction då.

Inga kommentarer: