tisdag 6 december 2011

Granen

Så himla dumt att jag är vaken nu (det är Pretty Little Liars fel - en serie jag verkligen tycker är dålig, men ändå har plöjt en halv säsong av ikväll).

I alla fall. Jag kände bara att jag var tvungen att dela med mig av en dröm jag hade inatt. Jag drömde att mamma och pappa hade köpt en otroligt ful gran. Det var typ tre grenar på den och den var helt sned. De tyckte förstås att den var jättefin, men de hade fel. Den var extremt ful. Och det var det hela drömmen gick ut på. Hemsk mardröm, på riktigt. Vaknade helt svettig. Tror att jag har lite panik för att jag inte längre får vara med att välja gran. Så nu vädjar jag: mamma och pappa, snälla köp inte en ful gran i år! Helst kan ni väl vänta tills jag kommer hem med att köpa den? Fast antar att de redan har varit på Bauhaus och köpt en sån där ful liten gran som man får typ gratis.

2 kommentarer:

mamma sa...

VERKLIGEN inte. Numera köper vi alltid gran på bondens julmarknad mitt i stan. Visserligen vansinnigt opraktiskt att bära en gran genom stan men trevligt. Och jättefina granar har vi väl ALLTID haft??

SARA, sa...

Hahahahahahaha Sofia, 'typ gratis'. Väldigt roligt. kram