måndag 12 december 2011

Myshelg

Har haft en jättebra helg! I fredags var Maja, Christoffer och Johan här och tittade på På Spåret. Tog en av frågorna på 10:an, eller, ja, typ. Igår var jag hos Teresa. Vi lagade supergod mat och tittade på Harry Potter. Sedan skrek vi oss hesa till Singstar. Tack gode gud att ingen spelade in oss, det var faktiskt ganska mycket mer skrik än sång. Och idag har jag tittat på adventsfyrverkerier i botaniska trädgården med Kicki, Maja och Christoffer. Det var så himla häftig, synkat till musik (fast lite konstigt att en av låtarna var filmmusik från Pirates of the Caribbean). Titta vad fint!



Efter fyrverkerierna gick vi och handlade, det vankades nämligen julgodisbak! Jag gjorde trippelnötter som blev supergoda. Annars blev det pepparkakor, mariannetryfflar, knäck, glögg och julmust. Och julmusik förstås!

Imorn ska jag gå och träffa min handledare för att prata lite mer om uppsatsen. Känns jättebra, är glad att jag har en handledare som faktiskt vill träffas, istället för att mejla fram och tillbaka. Så himla mycket lättare att komma fram till något vettigt när man kan prata med någon person till person.

Nej, nu ska jag läsa lite Flyga Drake, och sedan sova!

1 kommentar:

Teresa sa...

Alltså. Nu vill jag ha en ursäkt. Du kanske skrek, men jag sjöng då fan alldeles, alldeles underbart vackert.

Eller?

I alla fall: Fyrverkerierna var väldigt tjusiga!

P.S. Du sjöng faktiskt bra. Jag sjöng uppenbarligen inte lika bra. Men det gör inget för jag är bra på SÅ HIMLA MYCKET ANNAT!

Okej, kanske lite bitter över att jag inte kan sjunga.