torsdag 8 december 2011

Klar med del ett

Skickade in det första utkastet på uppsatsen igår. Första halvan är helt okej, men när jag kom till andra delen av uppsatsen var min hjärna så mosig att jag inte riktigt kunde göra något logiskt av det. Jaja, det är ju inte den slutgiltiga produkten. Min handledare får säga vad han tycker och sen får jag helt enkelt fixa ihop det så att det blir bra. Känns i alla fall skönt att jag liksom inte behöver skriva så mycket mer. Nu ska jag bara få orden som redan är nedskrivna att passa ihop.

Idag ska jag gå på ett språkvetarseminarium, för Teresa ska redovisa sin praktik. Ska bli mycket spännande! Efter det ska vi gå och ta en fika (fast, det där med att fika klockan sex på kvällen tycker jag är lite konstigt, så det blir nog middag istället, fast på café).

Så otroligt skönt att jag får några dagar ledigt nu innan jag måste fortsätta på uppsatsen. Det ger mig lite tid att titta klart på Pretty Little Liars och bara andas lite. Tror att jag åker hem för julen nästa vecka redan, efter onsdag någon gång. Då får jag en vecka att vara ledig, och sedan ska jag jobba lite, och så är det jul, och nyår, och mer jobb, och det känns superbra! Skönt att få lite pengar, de ska jag försöka spara till sommaren och OS i London.

Inga kommentarer: