torsdag 1 december 2011

Tänder och nässpray

Vilken usel dag jag har haft. Har varit sjukare än igår, inte feber (förstås, duh) men helt tömd på energi. Jag har inte ens orkat öppna mitt uppsatsdokument. Mailade min handledare och som tur var sa han att det var okej om jag skickade in den lite senare. Ska gå och lägga mig snart, hoppas på att bomullen är borta imorn. Och nästäppan. Jag är farligt nära att bli beroende av nässpray nu.

Men, förkylningen är inte värst. Vad som är värst är min mun. Det känns som att alla mina tänder ska ramla av. Har gått och känt på dem hela dagen, liksom försökt se till att de inte sitter löst. Tror inte att de gör det. Det är nog visdomständerna som spökar. När jag hade tandställning gjorde de en röntgen på min mun och såg att jag bara hade två stycken visdomständer. Båda på samma käke, men kan inte för mitt liv komma ihåg om det var över- eller underkäken. Inte för att det spelar någon roll. Önskar verkligen att de där tänderna kunde stanna där de är, inte komma upp. Det blir ju så ibland nämligen, att tänderna stannar kvar där under tandköttet. För alltså, jag har verkligen inte plats för två till tänder i min mun. Fick ju till och med dra ut min nedre framtand, för att den inte fick plats. Och den var jättejätteliten. Så, om nu de här jäkla visdomständerna har bestämt sig för att göra ett appearance i min mun, ja, då kommer jag behöva betala sjukt mycket pengar för att få ut dem. Därför tycker jag att vi alla ber en bön till vem det nu är som bestämmer sånt här och ber honom/henne (hen!) att snälla låta mina visdomständer sova för resten av mitt liv.

Fast hörni, det kanske är visdomständernas fel att jag är förkyld? Det har man ju hört talas om. Åh. Hatar allt som har med tänder att göra.

1 kommentar:

Jenny sa...

Det låter som att det är visdomständerna. Så fort mina gör ont så får jag typ ont i halsen och huvudet och känner mig allmänt hängig...sorry. Förresten jag skickade en önskelista till din gullefjun-mail, så du vet.