måndag 30 augusti 2010

Åh fan.

Har haft min första dag i skolan för den här terminen. Är redan så stressad att jag har lust att börja gråta. Amerikansk litteratur-kursen verkar helt sjukt jobbig. Ska läsa nio böcker innan mitten av oktober då vi har tentan, och har typ tre dagar på mig att läsa varje bok. Det är så himla tråkigt att de pressar ihop kursen så, för böckerna verkar jättebra allihop. Önskar att jag hade tid att läsa dem ordentligt, inte bara stressa mig igenom dem. Jaja, ska väl gå det också.

Grammatikkursen verkar lika jobbig den, om inte ännu värre. Det är ungefär samma sak som vi gjorde i a-kursen fast tio gånger svårare. Hade föreläsning från 16-18 och sedan var det bara att gå hem och genast börja med vad som kändes som en miljon meningar som skulle delas in i ordklasser, fraser (JÄVLA NOMINALFRASER-HATAR ER) och satsdelar. Fick ett litet utbrott och skrek lite, innan jag i princip gav upp och tänkte att jag kan väl förfan inte förväntas kunna allt redan.

Så. Ganska deppig just nu, men det går nog över. Bara att bita ihop. Måste ju lära mig detta förr eller senare liksom.

2 kommentarer:

Teresa sa...

Jag satt uppe till halv tolv och tragglade med fraserna. Sen gav jag upp och prioriterade sömn. Tänkte att jag kunde göra några på morgonen i stället, men det hände inte heller. Typiskt att vi inte gjorde översättningarna, för de hade jag faktiskt gjort!!

Nu tänker jag ta resten av dagen ledigt.

Rickard sa...

you can do it!