lördag 28 augusti 2010

Hej barndomen!

Toy Story 3 var grym. Jag grät mig igenom halva filmen. Kändes som att jag var barn igen. Som att jag satt bredvid Peter i gillestugan och tittade på filmerna på VHS om och om igen. Otroliga nostalgikänslor alltså.

Apropå någonting helt annat. Idag när jag skulle ringa och beställa pizza kom jag på senast jag skulle göra samma sak, fast denna gång på Pizza Hut i Västerås. Jag satt i bilen med Christian och var inte helt säker på att Pizza Hut var öppet. Slog in numret och började väl tänka på annat medan signalerna gick fram. Till slut var det någon som svarade.

Pizza Hut-människa: Pizza Hut Västerås.
Jag: Hej, det är Sofia.
Pizza Hut-människa: ....

Ungefär här insåg jag mitt misstag. Jag började fnittra nervöst och lyckades till slut få fram min beställning. Sedan skämdes jag hela vägen till Hälla, och bönfall Christian att gå in och hämta min pizza. Han vägrade och alltså fick jag gå in och skämmas. Funderade på att säga typ "Hej! Det är jag som är Sofia!", men ångrade mig och var ganska otrevlig istället.

Var bara det.

Inga kommentarer: