söndag 15 augusti 2010

Vad jag har gjort sedan sist

  • Varit på Samos. Det var varmt som fan. Jag badade, solade, läste, hoppade från båtar, åt mycket tzatiski och hade det allmänt trevligt.
  • Trott att jag fick skabb i Grekland. Det var katter överallt, och jag kan inte riktigt hålla mig ifrån katter. Fick höra skräckhistorier om skabb och vaknade sedan kallsvettig på natten av att min kropp kliade som aldrig förr. Tillbringade sedan resten av natten med att noggrant leta efter kryp under huden på mina armar samtidigt som jag planerade läkarbesöket (som helt klart skulle behövas) när jag väl var hemma.
  • Inte fått skabb.
  • Jobbat två dagar.
  • Försökt vända tillbaka dygnet till min normala dygnsrytm (lägga sig efter 01 och gå upp efter 11.30). Misslyckats lite. Går och lägger mig tidigt och vaknar sent istället.
  • Sovit jättemycket (resultat av föregående punkt).
  • Oroat mig över min ekonomiska situation.
  • Försökt hitta på ett sätt att snabbspola tiden till 25:e agusti pga föregående punkt.
  • Börjat lägga mitt födelsedagspussel. Det är svårt och jätteroligt.
  • Ordnat boende för hösten.
  • Varit på 50-årsfest.
  • Lärt mig dricka vin! Väldigt nöjd över detta. Fast inte för starkt. Och bara vitt vin. Men ändå! Vuxenpoäng.
  • Haft tråkigt. Dagarna är långa när man inte jobbar.
  • Varit ute i Västerås och haft roligt (hör och häpna!).
Här är lite bilder från Samos.








2 kommentarer:

Teresa sa...

Superidylliskt verkar ni ha haft det! Verkar skönt.

Känner också av ledighetstristessen, men vill jobba ännu mindre, så jag står ut.

När kommer du tillbaka till Uppsala? Ska du vara med på uppropet?

Teresa sa...

Jo, det måste man nog ... Vet inte riktigt hur jag tänkte där. Har du registrerat dig på Studentportalen?

Och ja, gärna fika. Hör av dig när du är i Uppsala igen!