onsdag 15 december 2010

Dunkadunka

Rolig rubrik. Jag håller på att bli tokig. Min granne spelar musik på typ högsta volym, och basen gör att hela mitt rum känns som att det skakar. Går inte så bra att plugga. Eller, det kanske är en ursäkt för att slippa plugga. Måste verkligen sätta igång med tentapluggandet, men det är så mycket, har ingen aning om i vilken ände jag ska börja. Blä.

Nehe. Det är tydligen grannen under som spelar. Ännu värre. Då kan jag ju inte säga till.

Såg att Golden Globes-nomineringarna hade kommit i alla fall. Kul! Har lagt till dessa filmer på min måste-se-lista:

- Black Swan
- The Fighter
- The King's Speech
- Burlesque
- The Kids Are All Right
- Red
- The Tourist

4 kommentarer:

Malva sa...

Jag märkte att jag typ inte sett några filmer i år. Hade sett kanske två stycken. Har hört att The Town ska vara jävligt bra. Dock är det bara en massa killar som har sagt det. Vilket inte riktigt gör att jag kan lite på det. Med tanke på att nästan alla killar jag har träffat har älskat The Expendables. Och inte ens på skämt. (Ordverifiering: likerse. Ha! Liker-se. Passande.)

Teresa sa...

Jo, jag tänkte väl egentligen inte att du var så jätteirriterad på mig, mest kanske att du var trött och så. Men annars brukar folk bli rätt arg på mig när jag ska lägga mig i och pilla på vartenda ord, så ...
I sweri, too, man, that I also hate sound laws.

Hämtade förresten tentan i dag. Fick G+ (!), men också mycket surt att se varför jag inte fick VG: Alldeles för många agreement och word order-fel (why oh dear God why?!). Dessutom kom Gregory förbi och undrade hur det gått och när jag sa att jag var lite besviken på att jag inte fått bättre så tyckte han att det var väl jättebra med g+ och så tittade han på mig som om jag vore galen. Kändes inte heller bra. Men jag måste ju få vara besviken, liksom.

Teresa sa...

Eller jo, lite arg trodde jag faktiskt att du var på mig. Men jag tänkte faktiskt att det kanske, åtminstone delvis, berodde på att du var trött.

Ska snart gå till jobbet. Vill du byta?

Chat sa...

Awards season, I love this time of year! Although I don't think I can bring myself to watch Burlesque. The thought of it makes me shudder!

I must get cracking on a list too.