onsdag 1 december 2010

Kräknervös

Jag älskar jul och jag älskar december. Jag tycker om alla ljusen och att köpa presenter och att lyssna på julmusik, men vissa saker gör att jag ibland önskar att den här tiden inte riktigt fanns... framför allt, min kräkrädsla. Den smyger sig fram vid den här tiden, när folk börjar prata om vinterkräksjuka. Jag mår illa ganska ofta, vilket gör att jag konstant tror att jag har fått kräksjuka. Jag har nästan blivit lite besatt. Varje gång någons mage låter på en föreläsning, eller någon går ut ur salen, så tänker jag genast att "jaha, nu var det dags. Vinterkräksjukan nästa." Häromdagen läste jag om en bloggare som hade fått vinterkräksjukan och tänkte ett tag att jag nog hade blivit smittad bara genom att läsa bloggen. Detta är inte nyttigt alls.

Och nu kommer jag ju definitivt bli drabbad, eftersom jag skrev detta inlägg. Fan.

1 kommentar:

Teresa sa...

Jag skulle gärna vilja skratta åt ditt inlägg (eftersom du är iaf LITE vinterkräksjuks-hypokondriker), men jag vågar inte av rädsla för att universum kommer att straffa mig genom att ge mig vinterkräksjuka.
P.S. Det är oftast min mage som låter på föreläsningarna, men det är bara för att jag inte har ätit nån frukost, så det är lugnt.