onsdag 1 december 2010

Vintervitt

Vintern kom snabbt tycker jag. Det är skrattretande kallt ute, sådär så att det gör ont att ta djupa andetag.

Vi har börjat med en ny kurs, språkvetenskap. Det är språkhistoria och lingvistik, och det är jätteroligt. Intressant på riktigt. Teresa och jag ska skriva en uppsats tillsammans, vilket jag oroar mig lite över. Vi är lite lata båda två, tyvärr. Men det ska nog gå bra till slut. Eller hur Teresa?

Annars så har det gått strålande för mig hittills den här terminen. VG i tre av tre kurser. På fredag har jag uppsatstenta, och har lite panik. Det var ju den som gick åt helvete förra året. Får väl hoppas att jag har lärt mig någonting den här terminen.

2 kommentarer:

Teresa sa...

Ja, det löser sig nog till slut. Två veckor kvar till första inlämningen. Borde dock börja jobba rätt snart. Tisdag.

Marie sa...

Hej Sofia! Jag hittade din blogg av en slump då jag sökte på språkvetarprogrammet. Jag heter Marie och är 20 år. Jag har planer på att söka in till språkvetarprogrammet till hösten, så jag undrar om du kunde berätta lite mer för mig om själva utbildningen? Trivs du? Vad var det som fick dig att fastna för just detta program? Jag har nämligen alltid tyckt om språk, då speciellt spanska.
Du får gärna svara till min blogg, lämna en kommentar eller gästboksinlägg.
http://www.nogg.se/MiiaMirakel
Är tacksam för svar!
/Marie