fredag 18 mars 2011

Frön

Nu är jag lite trött på skolan. Har sjukt mycket att göra den här helgen. Läsa ut Njals Saga och skriva restuppgift på den, plus läsa Candide och Den unge Werthers lidanden. Säkert bra böcker, men jag orkar inte mer på just den här kursen. Skriver tenta nästa fredag, sen börjar vi äntligen med 1800-tal. Wuthering Heights! YAY! Äntligen nåt jag kan och har läst förut.

Den här veckan har jag bott hos Christian och lagat mat åt honom (vi har en deal). Vi storhandlade i måndags, och har värsta matschemat och grejer.

Har blivit kompis med killen som sitter i kassan där jag köper solrosfrön. Hej, är du här igen? säger han glatt när jag kommer in. Jag svarar att visst är jag det, och så skrattar vi lite. Han frågar mig om det finns några påsar kvar där solrosfröna ligger och jag svarar mm, två. Han ska fixa fler säger han och sen betalar jag och lovar att komma tillbaka när jag har ätit upp den här påsen.

Herregud.

2 kommentarer:

Teresa sa...

Haha! Roligt att du har en grej med din solrosfrö-supplier. Låter lite som droger nästan. Antar dock att droger är värre än solrosfrön.

Förstår att du är less på skolan, jag får (som du beskrev i förra inlägget) liksom en blackout när jag får för mycket att göra och ligger bara framför tv:n och har dåligt samvete istället för att faktiskt göra nåt. Mycket opraktiskt.

Själv håller jag på att läsa 'Neuromancer'. Fråga mig inte vad den handlar om, för så långt har jag inte riktigt kommit än.

Hoppas vi kan träffas nästa vecka. Theresia, Linnea, Jeanette och jag tänkte gå och se 'Black Swan' nästa torsdag. Vill du följa med?
(Om du inte vill så kan vi träffas nån annan dag istället. Hör av dig när du kan och sånt, så fixar vi till nåt.)

Jenny sa...

Hahaha. Han är säkert överlycklig över att ha en trogen kund. Gud så gulligt!