onsdag 2 mars 2011

Uppis

Jag är tillbaka, sedan i lördags, men har inte orkat skriva nåt än. London var fantastiskt. Så roligt att träffa världens bästa par (Sara & Chat om ni inte förstod det), bo i deras underbara lägenhet och kunna njuta av 15 grader och sol. Blev superdeppig är jag landade tidigt på morgonen i lördags och marken var helt vit. Hade typ hunnit glömma bort snön.

Sedan i lördags har jag hunnit hälsa på Malva i hennes nya lägenhet på Lillåudden. Superfin! Vi åt middag och tittade på Oscarsgalan hela natten. Den var rätt trist, Anne Hathaway och James Franco var nervösa, Filip och Fredrik pratade för mycket och det var bara lite halvbra sådär. Glad att Colin Firth och The King's Speech vann alla fina priser dock! På morgonen efter, när jag hade hunnit med en timmes sömn, satte jag mig på bussen till Uppsala. Sov på Christians axel och när jag kom fram åkte jag direkt till Akademibokhandeln för att köpa texterna jag skulle läsa till seminariet 13.15 samma dag. Kom hem till mitt rum, läste de ca 100 sidorna, gick på seminarium, gick hem till Christian och sov typ ett dygn.

Idag har vi skrivit kontrakt på lägenhet! Woho. Flyttar in nån gång veckan innan Valborg. Ska bli så roligt!



Det var vår i London!



Vi åt till och med lunch utomhus, fast lite kallt var det...



Försökte ta Elin Kling-bilder. Gick inte så bra.



Jag utanför The Globe.



Planlösning på vår lägenhet!

1 kommentar:

Teresa sa...

London låter jättehärligt! Och ser betydligare mer vårigt ut än här.

Men lägenheten, vadå? Har ni fått en lägenhet? Och med vi, menar du du och Christian eller ... vem? Var är den, hur stor är den, hur, när, var, VA?!

Och p.s. kursivera inte vartannat ord för då blir jag galen. Tack och hej för mig.

(Höras snart eller? Säg till när du kan så ska jag försöka rensa en kväll.)