torsdag 9 februari 2012

Leedig

Idag hade jag min muntliga tenta i danska och norska. Danskan gick jättebra, men tyvärr råkade jag dra frågekortet som handlade om dialekter i norska, och det gick inte alls särskilt bra. Alltså, lite jobbigt med muntlig tenta när man inte kan något, för då sitter man ju bara där som ett fån och försöker komma på någon ursäkt till varför man inte kan. På en skriftlig tenta är det åtminstone ingen lärare som spänner ögonen i en när man inte kan en fråga. Jaja, kunde skillnaderna mellan nynorsk och bokmål bra ändå, och lyckades faktiskt få VG i hela kursen när de la ihop danska och norska. Yay!

Efter tentan gick jag och Christian till Koh Phangan och firade lite. Älskar att äta ute. Önskar att jag var rik.

Nu ligger jag i soffan, med PS3-kontrollen i handen. Ska nämligen spela Lego Pirates of the Caribbean! Malva lånade mig alla Lego-spel, så kommer nog bli en hel del spelande nu i helgen, eftersom jag är mellan kurser ända till onsdag, och alltså har NOLL plugg. Så himla skönt.

Nej, Lego var det!

Inga kommentarer: