onsdag 22 februari 2012

TV

Här kommer en TV-lista som jag tyckte verkade rolig! Tycker att folk som är intresserade av TV och som bloggar också borde göra den. Typ Jenny och Teresa. Och Sara, fast hon bloggar ju aldrig längre... dumma syster!

1. Nämn en tv-serie där du sett alla avsnitt minst två gånger? Buffy, helt klart. Såg ju alla säsonger när de gick på tv, och sedan kollade jag och Jenny igenom allt tillsammans. Ibland tittar jag på eftermiddagarna också, det går på tv11 just nu!


2. Nämn en serie som du aldrig skulle kunna missa ett avsnitt av? Alltså, det finns ju många, men just nu är det nog The Vampire Diaries. Och Smash!
3. Nämn en skådespelare som skulle kunna få dig att vilja titta på en tv-serie? Sarah Michelle Gellar. Fast blev ju lite besviken på Ringer...
4. Nämn en skådespelare som skulle kunna få dig att INTE vilja titta på en tv-serie? Men hjälp, vad svårt! Finns nog ingen som jag ogillar så mycket att jag bara på grund av den personen skulle avstå från en tv-serie.
5. Nämn en tv-serie som du kan citera från? Hm… jag är inte så bra på att komma ihåg repliker sådär i tv-serier. Kanske kan några ur Buffy, och ur Grey’s Anatomy. ”Pick me, choose me, love me!”
6. Nämn en tv-serie som du gillar men som ingen annan tycker om? Jag gillar verkligen Hart of Dixie, och det gör nog faktiskt många andra också, men kritiker verkar HATA den.
7. Nämn en tv-serie som du brukar nynna introsången till? Buffy! Ibland. Inte så ofta. Och The O.C. Californiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
8. Nämn en tv-serie som du tycker att alla ska titta på? Game of Thrones! Snart dags för säsong 2!
9. Nämn en tv-serie som du äger på dvd? Har inte så många tv-serier, särskilt inte med alla säsonger. Men har hela Twin Peaks!
10. Nämn en skådespelare som startade sin karriär i ett annat forum och senare överraskade dig med sitt skådespeleri i en tv-serie? Svår fråga. Ice-T kanske? Haha!
11. Nämn en tv-serie som du gärna vill börja titta på i framtiden?
Jag vill se både Breaking Bad och Sons of Anarchy. Har hört massa bra saker om de serierna. Och The Wire! Och West Wing. Herregud, mycket att se!
12. Nämn en tv-serie som du fick sluta titta på för att det var så dåligt? Pretty Little Liars. Alltså, orkar inte. Har sett två och en halv säsong, och INGENTING har ju hänt!?
13. Nämn en tv-serie som har fått dig att gråta flertalet gånger? Måste nog säga Grey’s Anatomy. Herregud vad jag har bölat till den serien…
Supersorgligt i Grey's Anatomy

 14. Nämn den senaste tv-serien som du tittade på? Blir Grey’s Anatomy här också. Såg senaste avsnittet för någon timme sedan.
15. Nämn din favoritgenre när det gäller tv? Jag älskar serier om övernaturliga saker. Supernatural, The Vampire Diaries, True Blood, Game of Thrones.
16. Nämn den första tv-serien som du blev besatt av? Haha, måste nog vara Sunset Beach. Såg varje avsnitt, 17.10 varje dag. Om jag visste att jag inte skulle vara hemma då så spelade jag in det. På VHS…


17. Nämn en tv-serie som du önskar att du aldrig tittat på? Nä, finns nog ingen. Om något är dåligt slutar man ju bara titta, finns ju ingen anledning att sitta och ångra att man började liksom…
18. Nämn den konstigaste tv-serien som du tyckt om? Den konstigaste? Hm… Twin Peaks kanske. Den är ju definitivt konstig.
19. Nämn den roligaste tv-serien som du tittat på? Åh, finns ju många. Har ju garvat som en idiot åt The Inbetweeners bland annat. Och The Office, både brittiska och amerikanska.
20. Nämn den tv-serie som kan skrämma dig mest? Alltså, jag tycker ju att Supernatural är riktigt jäkla läskigt ibland. Särskilt den första säsongen. 

Läskigt!

2 kommentarer:

Chat sa...

I laughed at your TV quote from GA - "Pick me, choose me, love me!" Ha!

Bruden sa...

Rekommenderar verkligen Sons of Anarchy! Jag började se den för någon vecka sedan, och nu är abstinensen total för att jag lämnade dvderna med övriga avsnitt hos min karl. (Det var hans dvder, men whatever :P)
/Jeanette