onsdag 15 februari 2012

SMASH

Idag började den nya kursen, Språkvård och språkpolitik. Vill helst inte prata om det, eftersom jag nästan fick en ångestattack under genomgången av schemat för att det var så sjukt mycket att göra. Nej, istället vill jag prata om min nya TV-seriebesatthet: Smash. AAAAAAAH. Så himla mycket jag. Det var väldigt länge sedan jag kände så här inför en serie, efter att bara ha sett två avsnitt. Jag vill helst gräva ner mig i sängen i en hel helg och se avsnitt efter avsnitt. Tyvärr finns det bara två avsnitt ute än. Funderar lite på att helt enkelt vänta, och se hela säsongen sen när den är klar. Så bra är det, att jag inte riktigt klarar av tortyren att vänta vecka efter vecka. Den handlar liksom om musikaler! Och Katherine McPhee (som jag älskade när hennes säsong av American Idol gick, fast jag verkar vara den enda som gillar henne...), och drama och ååh. Gillar ni musikaler: SE!

1 kommentar:

Teresa sa...

Det ska jag! Se Smash alltså. Börjar på tv3 (olyckligt, men acceptabelt) den typ 27:e?
Ja, vi glömmer språkpolitiken. Helt sinnessjukt.