torsdag 17 februari 2011

Curse

Igår gick jag till den lilla närbutiken i mitt område för att handla mjölk. Till min stora lycka hittade jag också rostade och saltade solrosfrön. Var mycket nöjd, för jag älskar sådana där frön. När jag gick på gymnasiet brukade jag köpa enkilossäckar med solrosfrön. Tyvärr hade jag glömt en sak. De är totalt beroendeframkallande. Lite som knark, alltså. Jag kan inte sluta äta. Tar en näve, mumsar i mig dem som en fågel och helt plötsligt sitter jag där med ytterligare en näve. Intalar mig själv att jag ska sluta äta efter varje frö, men det funkar inte. Jag har ingen kontroll. Så, nu sitter jag här med en helt förstörd mun (de är ju saltade!) och längtar bara efter fler.

Förstår att ni antecknar för fullt i intresseböckerna.

Annars sliter jag fortfarande med greker och romare. Börjar bli lite nervös för tentan imorn, men åh vad skönt det ska bli och få en ledig vecka sen, och i London dessutom!

1 kommentar:

ErixZone sa...

Du kan inte åka till London nästa vecka! Jag behöver hjälp med granskning av covering letter!