tisdag 8 februari 2011

Rome

Vi har övergett den grekiska litteraturen för den romerska nu. Gillar det inte nåt vidare hittills. Romarna känns redan så överexponerade överallt liksom. Trött på dem redan. Som tur är har vi bara två seminarium med romersk litteratur (och har redan haft ett av dem idag), och sedan ett sista med bibeln och sedan är den första delkursen klar (har tenta nästa fredag). Ska bli skoj att gå vidare till nästa kurs som är medeltid t o m 1700-tal. Chaucer, Dante, Shakespeare och grabbarna.

Annars betar jag av Oscarsfilmerna. Har hunnit se The King's Speech, Winter's Bone, The Social Network, True Grit, Toy Story 3 och Inception, så nu har jag bara Black Swan, The Fighter, 127 hours och The Kids Are All Right kvar. Vet inte om jag kanske ska skippa 127 hours, har sett delar av den och den verkar mest hemsk... Av dem jag har sett hittills gillar jag The King's Speech och Winter's Bone mest!

Ikväll ska jag äta räkor och semla. Mums. Älskar februaritisdagar.

Inga kommentarer: