fredag 11 februari 2011

Gammal

Jaha. Här sitter jag ensam på en fredagskväll. Efter en jobbig vecka med plugg och värk i benen (tror att jag kanske har järnbrist) ville jag bara ligga hemma och äta chips. Christian är ute så jag fick hela chipspåsen för mig själv. Plötsligt slår det mig hur tragisk jag är och hur gammal jag känner mig. Låt oss summera vad som gör mig till en 40-årig ensamstående kvinna ikväll (och nej, 40 är ju inte gammalt men det är i alla fall typ dubbelt så gammalt som jag faktiskt är):

1. Jag har köpt en chipspåse, två colaburkar och en schweizernöt som jag ska kalasa på helt själv.
2. För att inte känna mig för onyttig köpte jag tre clementiner. Kommer inte att äta dem, men kanske lägger jag upp dem i en skål. Som dekoration.
3. Jag har tittat på SVT hela kvällen. På Spåret, och Skavlan just nu.
4. Har älskat att titta på SVT.
5. Under På Spåret funderade jag på att göra ett litet protokoll och kolla hur många poäng jag fick. Övergav dock idén.
6. Mina ben värker.
7. Jag har hällt upp ett GLAS VIN.
8. Kan inte släppa vinet. Vafan? Vilken normal 22-åring dricker ett glas vin helt i sin ensamhet?
9. Nej, kan fortfarande inte släppa det. Har jag blivit alkoholist?
10. Eller, kanske inte, har faktiskt bara druckit en klunk hittills.
11. Jag blir irriterad bara jag tänker på tanken av att Christian ska ramla in här och störa min sömn mitt i natten.
12. Mina planer för kvällen är att läsa Bibeln. BIBELN!

Det är ute för mig helt enkelt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud, Sofia! Och värken i benen är säkert åderbrock också...

mamma sa...

Det var jag, ingen anonym, som spädde på hypokondrin(hm, heter det så)

Jenny sa...

Hahahaha. du är rolig du syster.

Teresa sa...

Menar du att det är ett åldertecken att skriva upp sin poäng från På Spåret? Det gör jag varje vecka ... Och från Vem Vet Mest? också. Fast det går ju varje dag.

Deppig jag blir.

P.S. Om du dricker ett glas vin varje kväll/morgon/lunch så kanske du bör börja fundera på saken, men annars är det nog okej. Men ja, att älsa Bibeln är lite skum aktivitet att ha för sig på en fredagskväll ... Men å andra sidan så läser du ju den till skolan, så. Det kanske inte är fullt lika illa som det låter. (Inte för att det är illa att läsa Bibeln, men det är onekligen lite okaraktäristiskt.)

sara sa...

Hihi vad rolig du är. kram gamling.