måndag 31 maj 2010

Lång dag

Hjälp vilken lång dag jag har haft. Jag gick upp runt åtta för att förbereda mig inför mitt drogtest idag. Alltså, jag skulle kissa i en mugg. Jag är ju inte så himla bra på det här med att gå på toa liksom, så jag var mycket nervös. Gick runt hemma och mumlade "kan inte kissa, kommer inte kunna kissa, herregud är kissnödig men får inte kissa, kiss, kiss, kiss", typ.

Cyklade ner på stan och virrade runt på Stora Gatan eftersom jag inte kunde hitta stället. När jag till slut kom dit var jag 10 minuter sen och trodde att jag skulle kräkas eftersom jag var så andfådd (det låg på typ fjärde våningen och jag vågade inte åka hiss själv). Jag fick gå in i ett rum och titta på mycket noggrant när människan som skulle övervaka testet tog ut en HELT NY mugg och TITTA nu ordentligt JAG LÄGGER INTE I NÅGOT. Öh. Okej. Hon berättade att det var ett litet test, de kollade bara efter amfetamin, kokain, opiater och cannabis. Kändes ju bra. Sedan sa hon att jag inte fick kissa under 33 grader för då skulle det betyda att jag hade tagit med mig kiss hemifrån. Fick panik och tänkte att jag säkert har onaturligt kallt kiss bara för det. Så var det dags att gå in och kissa. Ja, det gick ju sådär. Kom inte över gränsen som jag var tvungen att komma över men det funkade tydligen ändå. Tur var väl det, för jag hade suttit och tryckt misstänkt länge vid det laget. Jag gick tillbaka in i rummet och fick se när människan hällde i mitt kiss i olika rör. Det hela var mycket obehagligt.

När jag var klar åt jag lunch med Jenny och Rebecka, och sedan cyklade jag hem i världens motvind. Ville dö. Åkte hem och öppnade dörren. Tänker skriva detta i historisk presens nu för det blir så mycket mer spännande då. Jag öppnar alltså dörren och en röst låter över hela huset. "Larm utlöst", säger den. Jag får panik, för självklart har jag glömt koden till larmet. Springer ut hur huset, slänger igen dörren eftersom jag tänker att larmet ska sluta tjuta då (smart, jag vet, men jag hade panik). Ringer pappa och skriker "KODEN TILL LARMET!!!! DET TJUUUUUTER!!!". Eftersom pappa är pappa blir han skitarg och börjar skrika om hur faaaan jag kunde vara så puckad och nu kommer det ju ringa någon och faaaan Sofia. Vid det här laget tjuter det ungefär lika högt som ett krigslarm (ni vet de där som låter den första måndagen i kvartalet klockan 15.00) och jag skakar i hela kroppen för att jag blir så nervös. När jag äntligen lyckas få av larmet så ringer det såklart en snubbe från larmstället och låter misstänksam. Med pappa i mobilen och den andra snubben i hemtelefonen lyckas jag ordna situationen, men fan, de där larmen är inte att leka med.

När jag hade slutat skaka beslutade jag mig för att åka tillbaka till Uppsala. Tog tåget och träffade på en trevlig kvinna som hade hälsat på sitt 12 dagar gamla barnbarn i Västerås och nu skulle tillbaka till Hudiksvall. Jag sa att jag hade åkt den sträckan många gånger och hon verkade lite avundsjuk när jag berättade att jag hade sommarstuga i Hölick. Tåget var i alla fall relativt smidigt och nu är jag hemma hos Christian. Vi har ätit middag ute och nu ska jag sova snart. Är totalt slut.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hahaha vi pratade ju om den där koden i söndags! Vilken jäkla minne du har sis.

SARA, sa...

Jag trodde att jag hade kommenterat har! Vad irriterande. Jatteofta det inte funkar.

Varfor drogtest? Kram