tisdag 25 maj 2010

Tisdag

Dagarna går så himla långsamt när man inte har något att göra. Jag går och lägger mig alldeles för sent och vaknar när resten av världen redan har jobbat i fem timmar. Jag längtar hem till Västerås, det är så instängt här just nu. Även om solen skiner så vill jag inte gå ut för det är hus och människor överallt. Är trött på den här lägenheten, är trött på Christians lilla rum och är faktiskt lite trött på Uppsala. Jag ska kanske åka hem i helgen och kan stanna hur länge jag vill (efter hemtentan på torsdag har jag inget att göra innan omtentan den 8:e juni). Känns skönt.

Jag gjorde precis ett test på svd.se om vilket parti jag ska rösta på i höst. Jag är tydligen rasist, för efter Folkpartiet som kom etta så sympatiserar jag tydligen mest med SD. Lite oroande måste jag säga.

Ikväll är det dags för semifinal ett i Eurovision. Jag och Malva ska laga god mat och äta godis (jag äter sällan lösgodis men till Eurovision är det ett måste). Vi har titta på alla inför-eurovision-avnitt men jag har inte skaffat mig en favorit ännu. Jag gillar Lettland, mest för att den sätter sig så sjukt snabbt.



Litauen är ganska roliga också.



Gissar på att det kommer gå ganska bra för Kroatien också. Bra ballad och tre snygga tjejer liksom, känns som ett framgångskoncept. Gillar att de sjunger på sitt eget språk också. Dessutom är Feminnem ett väldigt roligt namn.



Sämst av alla är i alla fall Strobritannien. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga förutom att det är smärtsamt dåligt.



Nu ska jag titta på lite Dark Angel.

2 kommentarer:

Teresa sa...

Du kan ju vara glad över att du inte hade planerat att komma hit, för två av de andra ställde in så vi skiter i alltihopa. Och nä, jag är inte bitter. Alls.
Ha så kul ikväll. Jag ska läsa 'Enduring Love'.

Rickard sa...

DEn här gången tycker jag att du borde höra av dig när du har kommit hem så vi kan hooka! blev ju inte s sist du var här =)