måndag 20 september 2010

Plus och minus

- Jag har den sjukaste träningsvärken i vaderna. Det är helt sanslöst. Jag har lust att skrika högt varje gång jag rör på benen. Får liksom halta ner för trappor.
-
Jag har haft hemsk huvudvärk hela dagen.
-
När jag skulle köpa Ipren idag så prackade apotekaren på mig Ibuprofen ratiopharm istället för att "den är billigare och det är samma sak". Jag kunde ju inte säga nej, men jag litar inte på något annat än Ipren.
-
Jag håller på att sluta snusa.
-
Jag ska ha läst ut The Great Gatsby till torsdag. Har läst tre sidor. Orkar inte.
-
Igår skrev jag världens sämsta uppsats. Orkade inte göra om den så skickade in den i alla fall idag.
-
Jag satt kvar i skolan jättelänge idag och kämpade med seminarieuppgifterna om pronomen. Hatar pronomen.
-
Sverigedemokraterna kom in i riksdagen. Tycker Jimmie Åkesson är sjukt otäck.

+
Mina korridorare är snälla.
+ Jag håller på att sluta snusa (måste ha med den punkten här för att påminna mig om att det är en BRA GREJ).
+ Idag är det Lite sällskap på tv!

2 kommentarer:

Teresa sa...

Jo, i och för sig så har du ju rätt. Men jag menar bara att det ju egentligen inte spelar någon roll om du skulle tro att jag åt plättar (småplättar) i stället för pannkakor i går, eftersom båda är gjorda på pannkakssmet och smakar precis likadant. Det är ju inte som om det är en annan maträtt.

Ordverifiering: zoonsout. Som i "zooms out" eller "zoo 'n' s(h)out"! Bästa ordverifieringen ever.

P.S. Jag fick själva pannkaksdebattsirritationsattacken från andra bloggar, så jag antar att jag har läst någon av de du läst.

Teresa sa...

Oh. My. God. Ännu bättre ordverifiering: appollex! Haha!