torsdag 16 september 2010

Torsdag (kom inte på någon fyndig titel)

Åh, vilken lång dag. Gick upp svintidigt (åtta!) och cyklade extremt långsamt till skolan. Först - ett litteraturseminarium där jag inte öppnade käften på två timmar. Hade absolut ingenting att säga om Ethan Frome. Deprimerande bok. Efter det åt jag en macka till lunch och sedan hade vi writing-seminarium där vi gick igenom allas uppsatser. Fick lite skit över att jag var så personlig. Ingen nyhet direkt. KAN inte skriva akademiska texter. Vill bara skriva vackra texter om regnbågar (såg världens finaste regnbåge idag apropå det, en dubbel till och med) och sånt trams.

Efter skolan gick jag hem till Christian och dog ett tag. Tittade på Tyra Banks show (älskar att hata Tyra Banks), och sedan lyckades jag övertala Christian att åka till IKEA. Har nämligen kommit på att jag faktiskt ska flytta till lördag. Tänkte köpa lite dekorativa saker, men när jag kom in på IKEA kom jag på att jag inte äger ett enda köksredskap. Inga tallrikar, inga glas, ingen stekpanna, inga kastruller. Smart. Har dock fått några skedar och en sliten gammal kvin från mamma när hon rensade ut besticklådorna (tack...). Alltså kom jag därifrån två kassar köksredskap rikare. Köpte det billigaste jag kunde hitta, och bara det mest nödvändiga (i den kategorin räknar jag in vitlökspress, bara så ni vet). Plus en spegel (eller egentligen fyra små speglar som jag tänker sätta ihop). Man kan ju inte leva utan en spegel.

Nu har vi precis tittat klart på valdebatten på TV4. Mycket intressant faktiskt. Tänkte gå och rösta imorn. Efter det ska jag hem och tvätta alla mina kläder och packa ihop mitt rum.

Så jävla upptagen tjej alltså. Nu ska jag sova länge.

1 kommentar:

Teresa sa...

Du behöver inte haka upp dig på att du skriver personligt, tycker jag. Alla (utom Erik) fick ju skit för att de skrev för 'vardagligt' och det tycker jag personligen är värre.
Sen när jag kom hem igår började jag fundera på om folk kanske tagit illa upp för nåt jag sa igår. Tog du illa upp? Jag är inte så bra på att uttrycka mig ibland.