söndag 13 december 2009

Lucia

För att glömma min trasiga dator och för att det är den 13:e december idag så gick jag, Christian och Kim på luciakonsert i Domkyrkan. Jag älskar lucia. Det är en av våra absolut finaste traditioner och jag känner mig lite stolt över att vara svensk idag. Tyvärr köpte vi biljetter lite väl sent så vi fick sitta långt bak och såg därför inte lucian. Det gjorde inte så himla mycket ändå, det är ju musiken som är det viktiga. Nu är jag väldigt sugen på att sjunga i kör igen.

Jag skriver för övrigt detta på Christians dator, bara så ni inte tror att jag ljuger. Får väl bosätta mig här den här veckan, har ingen aning om hur jag annars ska klara av fyra dagar utan dator.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja men ska vi styra upp körandet då? Bara svårt att hitta kombinationen bra men oseriös. Ska låta bra men orkar inte vara där tre gånger i veckan eller nått sånt dumt. Du får snacka med Hedda om det.

Tycker vi får göra lucia i domkyrkan till en tradition, det och laga mat dagen före tenta:)