tisdag 1 december 2009

December

Det är första december och jag går hem efter att ha lyssnat på julradio en hel kväll och kvävts på vackra ord. Jag har fått nya hörlurar av världens snällaste Christian och det är så kallt ute att jag skakar i mina tunna strumpbyxor. Det gör inget, för på marken ligger det frost och himlen är djupblå, inte svart. En grön bänk med klotter glittrar och när jag kommer fram till husen blir jag ledsen över att mitt fönster saknar en adventsljusstake. Jag tänker att jag ska köpa en i morgon men jag vet inte om det kommer hända. Nu äter jag rostat bröd med purjolök och är lycklig över att december är här. Det är ett vackert ord också, december.

3 kommentarer:

Christian sa...

tack så mycket sofia. du är också snäll. tack för en trevlig kväll. julradio FTW.

Jenny sa...

Jag ör också överlycklig över att det är december. Världens bästa månad! Förresten har jag skaffat google wave men ja fattar ingenting av det, det suger lite. Pöss

Sofia sa...

Jenny, jag vet! Jag har det också, jag förstår verkligen inte grejen.