lördag 12 december 2009

Tolv

Idag är det den 12:e december och det är svinkallt ute. Klockan är bara ett men solen är på väg ner över husen på Rackarberget. Jag ser inte så mycket eftersom den bländar mig men jag tycker inte att det gör något. Jag har haft ont i magen hela morgonen men solen skiner ju och jag är lycklig ändå. På torsdag får jag åka hem och äta god mat. Jag längtar till den 23:e december. Min absoluta favoritdag. På den 23:e december är jag alltid 10 år gammal.

Jag vill gå ut och promenera i solen och jag ska äta räkor till lunch. I morgon är det lucia. Också en av mina favoritdagar. Jag ska gå på luciakonsert i kyrkan.

Min dator verkar vara på väg att gå sönder. Igen. Det är verkligen inte rätt tid. Jag måste ju faktiskt ha en dator. Lite panik är det men på en sådan här dag är det svårt att bry sig om något alls, förutom att luften är klar, kall och vacker.

Inga kommentarer: