onsdag 30 december 2009

2009

I morgon är det nyårsafton. Jag tänkte göra en årskrönika men jag har ju verkligen inget minne. Jag kan dock säga att 2009 har varit ett bra år. Det började med spanskakursen på MDH, som jag läste tillsammans med Malva. Den var helt okej, och jag var glad över att bara behöva gå i skolan två dagar i veckan. Fast vi var sällan där två dagar ändå. Jag är ganska lat. Vi var klara med kursen i maj och sedan var det dags för sommarjobb på Ica. Det var tråkigt som vanligt, men trevligt för plånboken. Jag hade lite halvpanik över hösten och pluggandet. Jag kom in på Språkvetarprogrammet och paniken försvann. Sista veckan i augusti flyttade jag till Uppsala och jag var nöjd och lugn. Det här året har varit precis det, lugnt. Hela hösten har jag känt mig harmonisk, bekymmerslös och lugn. Det var en ny upplevelse för mig, som vanligtvis är lite uppstissad, nervös och neurotisk. Jag ger inte nyårslöften men i slutet av 2008 lovade jag mig själv att 2009 skulle bli ett bra år. Det blev det. Väldigt bra. Nytt.

Idag är jag lycklig.

1 kommentar:

Teresa sa...

Men grejen med dig är ju att du ändå får mycket bättre än mig på tentorna. ;)
Jag har förresten beslutat mig för att plugga på lärandemålen och tar resten om jag hinner. Då borde jag i alla fall klara godkänt ...
Förresten så tror jag att det räcker med 'Sofia'. Om det är någon annan Sofia som skriver så får de väl säga till.