måndag 30 november 2009

Ytterligare en lista

Läser ni listorna hörni? Det spelar egentligen ingen roll, det är himla roligt att göra dem så här kommer en till (en lång en som jag har snott från Teresa).

1. Hur gammal är du om fem år? 26. Hjälp.
2. Vem var den sista du träffade? Teresa och Alexandra när vi sa hejdå i skolan.
3. Hur lång är du? 159 cm. Jag vet, otroligt störande att jag inte kunde växa en liten centimeter till.
4. Vilken var den senaste filmen du såg? Ensam hemma.
5. Vem ringde du senast? Malva tror jag.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Jag sparar inte skickade sms men jag tror att det var till Kim och det stod typ: "Jag har föreläsning snart men jag kommer till matsalen nu". Nåt liknande.
7. Vad är dagens planer? Det är måndag kväll så det är ingenting roligt på tv, men jag ska titta klart på Biggest Loser och sedan leta lite fakta om dansk språkpolitik så min grupp älskar mig.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa, för jag vill slå ihjäl min telefon varje gång jag skickar ett sms.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta.
10. När såg du senast din mamma? Förra söndagen.
11. Vilken ögonfärg har du? Tråkblå.
13. Har du någon gång hittat en katt? Alltså, en helt okänd katt? Ja, den svarta katten som vandrade in i vårt hus i somras. Om det nu räknas som att hitta en katt.
14. Vilken är din favoritplats? Hölick.
15. Vilken plats föredrar du minst? Jobbet.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag har ingen aning och jag vill inte spekulera heller.
17. Vad skrämde dig som barn? Allt.
18. Vem fick dig att skratta senast? Christian.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med. Kan inte sova utan kläder, blir alldeles för svettigt.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Fyra. Två för många egentligen.
23. Hur många landskap har du bott i? Två, Västmanland och Uppland.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, men det var länge sedan.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor. Jag hatar att vara barfota.
26. Är du social? Nej, inte särskilt.
27. Vilken är din favoritglass? Piggelin.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Det svarade jag på i förra listan så jag orkar inte upprepa. Men shoppa mycket och bjuda mycket.
29. Tycker du om kinamat? Mjo. Det är okej.
30. Tycker du om kaffe? Nej.
31. Vad dricker du till frukost? Äter inte frukost men jag dricker vatten på morgonen.
32. Sover du på någon särskild sida? Alltså, i sängen eller med kroppen liksom? Jag sover oftast på höger sida med huvudet mot väggen.
33. Kan du spela poker? Jag vill tro att jag kan det men min bror skulle nog inte hålla med.
34. Tycker du om att mysa? Alltså. Jag vet inte riktigt. Ibland, det beror helt på humör.
35. Är du en beroendemänniska? Ja, det är jag nog. Försöker ta mig ur mitt sockerberoende nu.
36. Känner du någon med samma födelsedag som du? Nej.
37. Vill du ha barn? Ja.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och spanska (ganska okej spanska i alla fall).
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nope.
40. Föredrar du havet eller en pool? Pool. Har försökt få mina föräldrar att skaffa pool väldigt länge nu. Varje år får vi hem pooltidningar som jag har beställt men det verkar inte fungera alltså.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat (dvs godis).
42. Äger du dyra smycken? Jag äger nästan inga smycken alls, allt jag har kommer från H&M.
43. När känner du dig lycklig? När jag mår bra fysiskt (ganska sällan alltså).
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Tuggummi och snus.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Min bror Peter.
46. Välj ett ärr på din kropp? Har ett ärr på handleden från när jag ramlade på cykeln och bröt armen. 16 000 fick jag för det. Man tackar.
47. Vad har du för ringsignal? The Office theme song.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej.
49. Flirtar du mycket? Nej, det tror jag inte. Omedvetet i så fall.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? I Hölick, på piren.
51. Kan du byta olja på bilen? Hahahahaha. HAHA. Hahahahahahahahahahahaha.
52. Har du fått fortkörningsböter? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Den förlorade symbolen av Dan Brown. Den sög.
54. Läser du dagstidningen? Ibland, när jag är hemma i Västerås.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Jag verkar inte kunna bli av med mina prenumerationer på Veckorevyn och Cosmopolitan. Fast de är månadstidningar, så nej.
56. Dansar du i bilen? Öh. Va?
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Jag har ingen aning. Jag lyssnar väldigt sällan på radio.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? GP 04: 11959/19406813
59. När var du i kyrkan senast? När mamma, pappa och Jenny var här och vi besökte Uppsalas domkyrka.
60. Vilka personer utmanar du? De som orkar.
61. Varför fattas fråga 12?
För att den som skrev den här listan tyckte att han/hon var himla fyndig.

2 kommentarer:

papa b sa...

piggelin är ju lätt den bästa glassen ever!

Unknown sa...

Du skrattar du men välkommen till Uppsala där man kan fo fortkörningsböter på cykel nedför carolinabacken.