söndag 6 juni 2010

Ensamheten

Nu är det bara jag kvar i lägenheten. Malva åkte hem till Västerås för kanske en halvtimme sedan och tog med sig typ alla hennes tillhörigheter. Jag åker hem för sommarlov på tisdag.

Jag funderar lite på när jag blev så fruktansvärt dålig på att vara ensam. Jag brukade älska att vara ensam hemma, titta på mina tv-serier och bara mysa med mina egna tankar. Nu känns det bara tomt och lite otäckt att vara helt ensam. Tanken på att sova ensam ikväll får mig att få lite hjärtklappning. Vet ju redan nu att jag inte kommer somna förrän det är helt ljust ute. Tur att nätterna är så korta under försommaren.

Den här veckan har bara försvunnit. Christian fyllde år i torsdags och hans familj kom hit. Vi gick och åt middag på en fiskrestaurang. Jag åt räkor med den godaste aiolin jag någonsin har smakat till förrätt och röding efter det. Mycket gott.

Jaha. Och nu regnar det också. Jag har inga pengar till mat ikväll. Kul.

1 kommentar:

SARA, sa...

Malva heter Mallow pa google translator. Lite roligt.

Jag tycker det later mysigt att vara sjalv och inte ha nagot att gora. Sjalv har jag lite angest for arbetsveckan som kommer. Kram